BREAKING NEWS
Proglas

2.25.2014

Er-Rahman - Svemilosni


Od Allahovih lijepih imena jeste i ime Er-Rahman / Svemilosni.
U Allahovoj Knjizi, Kur'ani Kerimu spominje se 57 puta.
Tako, Uzvišeni Allah rekao je u Svojoj Knjizi:
الرَّحْمَنُ . عَلَّمَ الْقُرْآنَ “Svemilosni, poučava Kur’anu!”[1]
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ „Sva zahvala pripada samo Allahu, Gospodaru svih svjetova, Svemilosnom, Milostivom!“[2]
الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى “Svemilosni se nad Aršom uzvisio!”[3]
I brojni drugi kur'anski ajeti.
Također, hadisi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u kojima se spominje ovo lijepo Allahovo ime, brojni su. Pa, prije svega, u hadisi kudsijju stoji da je Uzvišeni Allah rekao:
„Ja sam Er-Rahman / Svemilosni, i Ja sam stvorio er-rahim / rodbinsku vezu i njeno ime sam izveo iz Svoga imena.“[4]
Bilježe Buharija i Muslim od Ebu Hurejre, radijallahu anh, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

„Nakon što je Allah stvorio stvorenja, zapisao je u Knjigu
-a ona je kod Njega iznad Arša-:
'Doista je Moja milost prevladala Moju srdžbu!'“[5]
Ime Er-Rahman / Svemilosni ukazuje na Allahovu osobinu milosti, odnosno ukazuje na Njegovu sveopću milost, On Uzvišeni milostiv je prema svim stvorenjima, i prema vjernicima i prema nevjernicima. Stoga, ovo ime zabranjeno je da se njime nazove bilo ko drugi mimo Uzvišenog Allaha, jer samo On posjeduje sveopću milost. Isto kao i ime Allah. Njega može nositi jedino Uzvišeni Stvoritelj, istinski bog dostojan obožavanja.
Zato i kaže Uzvišeni Allah u Svojoj Knjizi:
قُلِ ادْعُواْ اللّهَ أَوِ ادْعُواْ الرَّحْمَنَ أَيًّا مَّا تَدْعُواْ فَلَهُ الأَسْمَاء الْحُسْنَى „Reci: 'Dovite Allahu' ili 'dovite Svemilosnom', kako god budete dovili, pa samo Njemu pripadaju lijepa imena!“[6]
Dakle, Uzvišeni Allah posjeduje sveopću milost za koju On Uzvišeni kaže:
وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ „I Moja milost sve obuhvata!“[7]
Stoga, Allahov robe:

1) Znaj da je Allah Svemilosni, i na dunjaluku ina ahiretu, pa požuri svome Gospodaru kao Njemu pokoran rob, kao Njemu zahvalan rob, dovi Mu, dozivaj Ga, upućuj Mu dovu i svoju dovu otpočni riječima: „Allahu moj!“ ili „O Svemilosni!“ Zatim traži od Njega Uzvišenog što god hoćeš od dunjaluka i ahireta.
2) Znaj da je Allahova milost prostrana, sve obuhvata, kako je i prethodilo u kur'anskom ajetu. Također,

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao:
„Kada bi vjernik znao šta se kod Allaha nalazi od kazne, nikada se ne bi ponadao Njegovom džennetu! I kada bi nevjernik znao šta se kod Allaha nalazi od milosti, nikada ne bi izgubio nadu u Njegov džennet!“[8]
3) Vodi računa o odžavanju rodbinskih veza i ne kidaj ih, kao što je prethodilo u hadisu:
„Ja sam Er-Rahman / Svemilosni, i Ja sam stvorio er-rahim / rodbinsku vezu i njeno ime sam izveo iz Svoga imena.“ Pa je došlo u drugom hadisu, da je Uzvišeni Allah, nakon što je stvorio er-rahim / rodbinsku vezu, upitao ju je:

„Jesi li zadovoljna da prekinem vezu s onim koji prekida vezu s tobom, i da uspostavim vezu s onim koji uspostavlja vezu s tobom?“ Rodbinska veza je rekla: „Da“, a Uzvišeni Allah je dodao rekavši: „To ti i pripada, onda!“[9]
Ebu Hurejre, radijallahu anh, prenosi da je neki čovjek došao Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao:

„Allahov poslaniče! Ja imam rodbinu, održavam vezu s njima ali je oni prekidaju, činim im dobročinstvo a oni loše postupaju prema meni, zaboravljaju na mene a ja se brinem za njih!“
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao mu je:
„Ako je tako kao što govoriš, tvoje dobročinstvo im poput vatre izgara stomak ali, ti ćeš –sve dok si na tome- neprestano imati pomagača od Allaha protiv njih!“[10]
4) Posebno vodi računa o svojim roditeljima, uči dovu za njih, moli Allaha da bude milostiv prema njima, reci u dovi:
وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا
„I reci: 'Gospodaru moj, smiluj im se zbog toga što su me oni u mladosti odgajali!“[11]

Objavi komentar

 
© 2014 Balkanski Emirat