BREAKING NEWS
Proglas

3.01.2014

Allahova moc je bezgranicna



Od Ebu Hurejre radijallahu anhu se prenosi da je rekao:”Rekao je Poslanik salallahu alejhi wa selem:”Allah we teala. kaze:”Ja sam prema svome robu onakav kako o Meni misli. Sa njim sam kad god Me spomene; ako Me spomene u sebi, i Ja cu spomenuti njega u sebi; ako Me spomene u drustvu,

Ja cu njega spomenuti u jos boljem; ako Mi se priblizi koliko za pedalj, Ja cu se pribliziti njemu za lakat; ako se on Meni priblizi za lakat, Ja cu njemu za raspon rasirenih ruku; ako Mi krene iduci, Ja cu krenuti njemu trceci”. Ovaj hadis biljeze el-Bukhari i Muslim. Hadis potstice vjernika na lijepo misljenje o Allahu, cesto spominjanje Allaha i postizanje Allahove blizine.

Kako o Allahu misli i sta od Njega ocekuje covjek ce tako biti i tretiran. Ako o Allahu misli dobro, skladno sa Njegovim sifatima (svojstvima i atributima) njegova ocekivanja ce biti dobra i ispunjena. Ukoliko covjek o Allahu misli skepticno i nepovjerljivo, uz i najmanju dozu sumnje, neka od Allaha ne ocekuje nista. Ako za nesto moli Allaha, covjek je uvjeren da ce mu se Allah odazvati, ako je pogrijesio pa se pokaje i zamoli Allaha za oprost, on ocekuje da ce mu Allah oprostiti, ako sa ikhlasom cini dobra djela, on zna da ce mu Allah primiti ta djela i za to ga nagraditi. Poslanik salallahu alejhi wa selem je rekao:”Molite Allaha i budite ubjedjeni da ce vam udovoljiti”! (et-Tirmizijj).

Lijepom misljenju o Allahu mora prethoditi vjerovanje o Njegovoj milosti, Njegovoj moci, dobroti i apsolutnoj neovisnosti. Kada govori o najruznijim svojstvima i osobinama munafika, Allah kaze:”… a bilo ih je koji su mislili samo na sebe, a o Allahu su mislili neispravno i dzahilijjetski”. (Alu Imran, 154. ajet).
Govoreci o munaficima i musricima, Allah kaze : »Mislili su o Allahu lose, pa je to misljenje njima stetu nanijelo ». (el-Feth, 6. ajet). Zato u hadisu stoji:”Neka niko od vas ne dozvoli da umre, a da o Allahu ne misli lijepo”! Muslim

U hadisu se spominje vrijednost zikra, tj. spominjanja Allaha u svim djelima, okolnostima i stanjima. Kad god to rob uradi, Allah mu uzvrati na bolji nacin. Osjecaj o prisustvu Allaha u nasoj blizini uliva nam sigurnost i pouzdanje, a otklanja strah i kolebljivost. Allah je rekao Musau i Harunu:”Ja sam zaista s vama, cujem i vidim“! (Ta-ha, 46. ajet).

Najvrijedniji zikr je onaj koji izvire iz srca, prelazi preko jezika i i analizira se razumom. Allahova blizina U hadisu se spominje pedalj, duzina lakta, duzina rasirenih ruku. I najmanji pokusaj priblizavanja Allahu, rezultira Njegovom blizinom. Ako rob ucini korak, Allah ce dva. « A covjek je najblizi Allahu kad je na sedzdi, zato cesto ucite dove”! (Muslim). Allahova dobrota, davanje i nagrada su mnogo veci od covjekova djela i truda. “Kada te Moji robovi upitaju za Mene, Ja sam blizu, odazivam se u istom momentu robu kad Mi se obrati, zato nek se oni Meni odazovu i neka u Me vjeruju pa ce biti na ispravnom putu”! (Bekare, 186. ajet).

Preispitajmo nase postupke i stanja nasih srca prije nego dode Dan u kome ce se otkloniti sve sumnje i otkriti sve zavjese i kada ce ljudi biti pitani o onome kome su usmjeravali svoje ibadete, o zivotnom putu, programu i uzoru kojim su bili zadovoljni. Odgovor na ovo pitanje ce znati onaj ko istinski bude zadovoljan Allahom we teala kao Gospodarom, Islamom kao vjerom i Muhammedom, salallahu alejhi wa selem, kao poslanikom, pa makar bio nepismen i ne znao ni citati ni pisati.

U suprotnom, covjek nece moci odgovoriti, pa makar bio i veliki znalac i posjedovao najvece ovosvjetske titule i diplome. Kaze Allah we teala: "Allah ce vjernike postojanom rijecju ucvrstiti i na ovome i na onome svijetu, a nevjernike ce u zabludi ostaviti; Allah radi sto hoce." - Ibrahim- 27

Kaze sejh Sa'di u komentaru ovoga ajeta: "Allah we teala, ce ucvrstiti Svoje robove vjernike koji su srca ispunili vjerovanjem a zatim udovima potvrdili to vjerovanje, cineci naredena i dobrovoljna djela." (Tefsirus-Sa'di 4/140

Postoji u zivotu krivina zvana neuspjeh,

petlja zvana konfuzija,

ogranicenja brzine zvana drustvo,

znakovi upozorenja zvani slijepo vjerovanje,

jednolicnost zvana pasivnost.

Medutim,

ako imate obilje neceg zvanog odlucnost-Akida

masinu zvanu istrajnost-Ihlas

osiguranje zvano vjera -Iman

Upravljaca zvanog Allah هُو الله الذّي لا إلَه إلاّ هُو

Al-Valliju - Koji upravlja الوالي

Al-Muhejminu - Koji daje sigurnost المُهَيْمِن

Al-Azizu - Koji sve pazi i prati العزيز

As-Samedu - Kome se svako obraća الصّمد

Ar-Residu - Upucivac na dobro الرشيد

stici cete do mjesta zvanog uspjeh!

Objavi komentar

 
© 2014 Balkanski Emirat