BREAKING NEWS
Proglas

2.25.2014

Tako mi vremena, čovjek doista gubi



Treba se samo zamisliti na trenutak koliko se za izlaganja pripremaju doktori raznih znanosti,kada znaju da ce na njihova predavanja doci pozamasan broj ljudi.U svakom malo jacem dzematu broj ljudi na dzuma-namazu ili bajram-namazu je toliki da bi na njima bili prezadovoljni svjetski pisci ili razni predavaci.Sada zamislite samo kako onda treba da budu spremni hatibi za tu hutbu.
Zadaca hatiba jeste da vjernicima koji su se odazvali pozivu hutbe,dostojanstveno prenesu bereket Allahovih vjecnih rijeci i kur´anskog govora.Zadaca hatiba nije u tajnovitom i zamrsenom skrivanju Kur´ana, vec da kur´ansku poruku kontekstualiziraju u vrijeme i prostor.

Zamislite samo tu odgovornost prema Allahu we teala kada je u pitanju prenosenje Njegove poruke.Kakva je odgovornost hatiba prema onima koji svakog petka ili bajrama trebaju cuti poruku i pouku,koja ce im biti dusevna hrana,a mnogima inschAllah i pronalazak onoga cemu vodi na iskreni i pravi put.

Najvaznija obiljezja imama i hatiba jesu znanje i poznavanje vjerskih izvora islama ali i aktivan odnos i volja prema stvarnosti.Kur´ansko se znanje najcesce spominje uz Allaha we teala i covjeka.Na stranicama Kur´ana ´ilm cesto znaci znanje i poznavanje covjekova pologa i zadace na ovom svijetu.Mozda je najznacajnija zadaca nasih generacija prenijeti ispravne vrijednosti vjere na sljedece generacije,na nacin da znaju,vjeruju i ispune svoj zadatak na ovom svijetu.Ta misija(uleme)mjerilo je nase odanosti i poznavanja Stvoritelju i Stvoritelja.Uprkos modernim sredstvima masovnih komunikacija,hutba je ostala neprevazidena i predstavlja jednu od nafikasnijih metoda islamske misije.Najljepse dokazivanje vjerskih istina jeste jezik hatiba,hutba kao medij moze mnogo uciniti za razvoj nase vjere,ali nekada krivim tumacenjem bez smisla i volje moze imati i pogresan efekat na vjernike...Omer radijallahu anhu jednom je izjavio da se nikada nije popeo na minber,a da nije osjetio snaznu tremu,kao posljedicu odgovornosti prema Allahu we teala i vjeri Islamu...

Svako od nas se nade u situaciji kada je primjerno reci bratu ili sestri"Kamen u usta"poznavajuci tog ili tu istu po njihovim svadalackim karakterima,ne dozvoljavajuci sejtanu da uziva u njihovoj raspravi i likjuci svojom pobjedom...Suzdrzimo se od svakih bespotrebnih komentara,navodeci posvadane strane na pomirenje i to je to...Medutim ponekada ne mozete reci tu divnu recenicu da bi izgladili stvari,ili jednostavno okrenuti glavu ili pustiti mozak na pasu,pa neka bude sta bude.Lahko je tu recenicu izgovoriti bratu ili sestri ili jednostavno nekom sagovorniku i staviti im "kamen u usta",ali sta uciniti kada hatib u haremu Kabbe u Mekki upucuje tu poruku cijelom ummetu...

Jedan dio bajramske hutbe iz Haremi-serifa u Mekki koju je odrzao doticni Muhamed Abdullah as-Subejl, inace oficijelni imam ove Allahove kuce. U njoj, sejh Subejl kaze:


"Allahovi robovi, pozivanje da se cini dobro i odvracanje od cinjenja zla, jedna je od najvecih obaveza sa kojom je dosao islam, cuvajući njome vjeru i moral i stiteci od nereda ljude i gradove. Svaki musliman je dužan prakticirati ovu vjersku obavezu, što nam je naredio i nas Poslanik, salallahu alejhi wa selem, rekavsi: "Ko od vas vidi neko zlo - neka ga otkloni rukom, ako ne moze - onda jezikom, a ako i to ne moze - neka ga prezre srcem, a to je najslabiji vid imana". Rukom zlo otklanja onaj ko vlada ili ga vladar opunomoci za to. Jezikom zlo otklanja alim koji posjeduje znanje i mudrost. A onaj koji nije ni vladar ni alim, moze samo srcem prezirati zlo."

Dakle, veli sejh Subejl, narode nemojte da bi slucajno rukom kakvo zlo maknuli. Neka vam kceri gologlave hodaju,svracaju na sva odurna mjesta, neka vam se sinovi opijaju i drogiraju,pa pocesto i smrtno u tom zlu stradaju... Nejmote ummete, isto tako, slucajno da biste progovorili koju protiv nepravde i zla koje vam se non-stop cini. Neka radi ko sta hoce (ukljucujuci i nase kraljeve, princeve i princeze)... Ti ummete kamen u usta i sve to samo srcem mrzi, a pusti vlast da cini to sto (Ne) cini i pusti ulemu da cini to sto (Ne) cini.

Naravno da sejh Subejl se zasigurno ne bi slozio da njihove kceri rade nemoral ili sinovi piju i drogiraju se,zlo cine i mladost propada (kao sto propada) Medutim ovo bi bile posljedice njegovih rijeci,ako bi bilo istina da svaki(munker) zlo,smijemo samo srcem mrziti.

Koliko li je samo muslimanskih dusa u haremu culo ovu hutbu, i koliko ih je jos do nje doslo putem raznoraznih dostupljivih prevoda... Koliko li ih je samo odlucilo poslusati ovaj sejhov savjet jer ove rijeci zbori niko drugi do imam najsvetijeg mjesta na kugli zemaljskoj...

O muslimani, znajte da su ove citirane rijeci batil (zaobiljazenje istine) i to potvrduju stavovi ogromne vecine uleme, kako stare tako i nove! Medu njima (medu onima koji za rijeci sejha Subejla kazu da one nemaju nikakve potpore u islamu) su, medu starom ulemom, Imam Ahmed bin Hambel, Imam Ibn al-Dzavzi, Kadi Ijad, Imam al-Marvasi itd.,. Poslanik salallahu alejhi wa selem. muslimanima nije naredio da stave kamen u usta i nijemo posmatraju munker (zlo, losa djela) koji se desava oko njih. Mnogi bi zeljeli da muslimani postanu nijeme ovce koje ce islam prepustiti vlastima (kraljevima) i ulemi ustolicenoj od strane istih tih vladara. Ovo je idealna situacija za njih, ali istovremeno i pogubna za islam.

Obaveza naredivanja dobra i odrvacanja od zla nije privilegija jedne male "oficijelne" grupe (pogotovo ne one koja je izabrana i postavljena od strane samih onih koji nepravdu redovno i otvoreno cine). Ova obaveza je obaveza svih nas... cijelog ummeta Muhammeda salallahu alejhi wa selem

Naravno, znanje - ali ne i zvanicna tutula alima - je nuzno za naredivanja dobra i odrvacanje od zla. Stoga, ovo treba da nam bude podstrek za ispunjavanje obaveze koju nam je Allahov Poslanik ostavio u amanet u hadisu kojeg biljezi Tirmiz a u kojem se kaze da je duznost svakog muslimana i muslimanke sticanje islamskog znanja. Ovo sticanje znanje, dakle, je nuzni preduslov pozivanja ka istini i odvracanja od zablude. A i nije dzaba mudri Alija radijallahu anhu kazao da je istinu nuzno spoznati prije no sto k njoj pocnemo pozivati. Znanje, dakle, DA, ali titula alima NE!

Naravno, ne smijemo se zanositi i uz procitanih par hadisa krenuti okolo i izdavati "fetwe", ali nase poznavanje nekog hadisa koji kazuje suprotno od onoga sto vidimo da neko radi ili drugima preporučuje, treba da nam bude podstrek da detaljnije istrazimo to pitanje kako bismo stekli uvid u kompletnu sliku o onome o cemu je rijec i kako bismo potom najprije sebi, a zatim i ostalima, ukazali na ono sto je ispravno.

Isto tako, usutkavanje onih koji manje znaju tj. koji nemaju titulu ucenjaka, je u suprotnosti sa onim sto nam Buharija prenosi od Allahovog Poslanika u hadisu u kojem stoji: "Prenesite od mene pa makar i jedan ajet!"

I sam Allah we teala. sve nas - a ne jednu malu elitnu grupu - u Kur'anu upozorava pa kaze:

Tako mi vremena - covjek, doista, gubi, samo ne oni koji vjeruju i dobra djela cine, I KOJI JEDNI DRUGIMA ISTINU PREPORUcUJU, i koji jedni drugima preporucuju strpljenje.
(Prevod znacenja Kur'ana 103:1-3)
Svi mi cemo, dakle, biti GUBITNICI (i to gubitnici na Sudnjem Danu) ukoliko, pored svega nabrojanog u ovom ajetu (vjeravanja, cinjenja dobrih dijela...), ujedno ne budemo jedni drugima preporucivali tj. jedni druge ne budemo pozivali ka ISTINI, a ISTINA je ono sto je islamom propisano kao dobro (hajr).

La hawla wa la quwwata illa billah

Objavi komentar

 
© 2014 Balkanski Emirat